jueves, 10 de marzo de 2011

DOSSIER DEL TERCER TRIMESTRE

No espereu a começar el dossier. Cal deixar de banda la indolència i posar fil a l'agulla! Si un es pren el seu temps per fer les coses (totes), pot, de ben segur, aprofundir-hi més, treure'n més suc i quedar-ne més satisfet.
Recordeu els consells de presentació ja donats i que no tornarem a repetir a aquestes alçades, malgrat que alguns despistats recalcitrants no els han seguit; només dir que la correcció ortogràfica ha seguit essent insuficient en molts casos.
Aquests són, full per full, els continguts del dossier d'aquest tercer trimestre:
FULL 1: Full donat a classe (el dia de l'examen de la 2ª avaluació) sobre el hiyab (vel islàmic). Millor si les 4 preguntetes del darrere estan contestades!
FULL 2: Visiteu l'entrada "A propòsit del vel" del dia 9 de març del 2011. Llegiu-la i visiteu els seus enllaços (notícies, video -vist a classe-,...). Sota el títol "A propòsit del vel", feu una redacció final a partir de les qüestions que s'hi proposen i de tot allò que us hagi suggerit. Si ho preferiu, en comptes d'això (o a més a més), podeu fer una redacció després de visitar la pàgina de Proide (l'enllaç és també a la mateixa entrada), explicant què és aquesta ONG i quins són els projectes que tira endavant.
FULL 3: A partir dels enllaços proposats a l'entrada del 14 de març sobre l'Hinduisme i de les dues classes que hi hem dedicat, esmenta les dades bàsiques sobre aquesta religió (origen, nº de fidels, textos sagrats,...; explica sobretot quines són les seves creences fonamentals (reencarnació, llei del Karma,...) i quin és el sentit de la vida per un hindú.
FULL 4: Tria un (o més) dels temes proposats (o d'altres que vegis relacionats amb l'Hinduisme) a l'entrada del 14 de març sobre l'Hinduisme. Aquell(s) que més t'interessi(n): la reencarnació, el ioga, l'ayurveda, el Kama Sutra, el vegetarianisme, els avatars (Sai Baba), Ghandi i la no-violència... Visita'n els enllaços apuntats i aprofundeix lliurement . Escriu després el resultat de la teva recerca. No deixis de justificar la teva elecció i d'opinar al respecte d'allò que has descobert.
FULL 5: Selecció de textos de l'Hinduisme. Millor si estan subratllats i amb anotacions, i molt millor encara si estan, a més a més, comentats degudament.
FULL 6: Entrevista a Brian Weiss. Caldria acompanyar el full fotocopiat donat pel professor d'un altre amb un comentari personal sobre l'entrevista feta a aquest heterodox psiquiatra: Opines que es creïble allò que hi afirma? Per què? Per aprofundir en la teva reflexió, pots veure alguna de les moltes entrevistes a Brian Weiss penjades a Youtube (tens un enllaç a l'entrada de l'Hinduisme).
FULL 7: Entrevista a Paloma Cabadas. Caldria acompanyar el full fotocopiat donat a classe d'un altre amb un comentari personal sobre l'entrevista feta a aquesta psicòloga i investigadora de la consciència. Pots veure si vols una entrevista penjada a Webislam.
FULL 8: A partir de l'entrada del 27 de març sobre el Budisme i de les tres classes que hi hem dedicat, explica de forma personal algunes dades bàsiques sobre aquesta religió i, sobretot, la vida del seu fundador (Siddartha Gautama, el Buda) i els seus ensenyaments (Dharma).
FULL 9: Tria un (o més) dels temes proposats (o d'altres que vegis relacionats amb el budisme) a l'entrada del del 27 de març sobre el budisme. Pot ser una de les entrevistes de l'Eduard Punset al seu programa Redes, la pel·lícula d'en Bertolucci, la meditació... tu mateix! Després escriu el resultat de la teva recerca, tot justificant la teva elecció i donant la teva opinió.
FULL 10: Selecció de textos del Budisme (full donat a classe). Millor comentats!
FULL 11: Les flors de Bach. A partir dels enllaços que hi ha a l'entrada del dia 2 de maig de 2011, contesta: Quina és la meta de l'existència (o sentit de la vida) per Edward Bach? Quin és el significat (o finalitat) de l'enfermetat? Dels 38 remeis florals, tria els 4 que més t'hagin interessat. Explica'n les "virtuts" tot justificant la teva elecció.
FULL 12: Dilemes morals: Explica quins són els estadis de desenvolupament moral segons Kohlberg mitjançant exemples personals. Comenta lliurement un dels dilemes morals vistos a classe i/o inventa'n un (tot explicant-lo) tu mateix/a.

No hay comentarios:

Publicar un comentario